У сучасному світі нескладно знайти такі соки, які би подобалися і були корисними. Головна рідина в організмі й раціоні людини — це вода. Але від одноманітності необхідного споживання стає нудно. Плюс до всього натуральні соки містять багато корисних вітамінів і мікроелементів. Що може бути приємнішим за те, щоб після довгого робочого дня в задушливому офісі повернутися додому, дістати з холодильника баночку улюбленого напою і втамувати спрагу. Багато суперечок точиться навколо різних видів товару: хтось каже, що це суцільна хімія, а хтось виступає на захист і спростовує такий аргумент. У будь-якому разі продаж води, соків і нектарів зростає, а значить, є потреба у відповіді на запитання: «Як вибрати правильно?».
Корисність чи шкідливість соків
Над однозначною відповіддю на питання корисності продукту працюють вчені групи, що досліджують до подробиць склад і вплив елементів на організм людини. Щодо соків – необхідно уважно подивитися, яке маркування стоїть на упакованні, матеріал, з якого виготовлена оболонка і, звичайно ж, інгредієнти, що входять до складу. Соками ще називають нектари та соковмісні продукти. Вибираючи нектар, треба враховувати частку натурального компонента в напої. Нектар мінімум на чверть і максимум на половину мусить складатися із соку плоду. Менше або більше – такий вміст суперечить стандартам виготовлення. Соковмісний напій містить найменшу частку, тому справедливо вважається менш корисним. Варто зауважити, що не варто зловживати й натуральними соками, оскільки в них високий вміст цукру.
Різновиди напоїв, користь і шкідливість
Що стосується подібної продукції, прийти до якогось рішення про користь чи шкідливість поки не вдалося. Виробники йдуть на різні хитрощі, щоб вказати на «натуральність», щоб залучити клієнтів і підняти рівень продажу. Щоб говорити про конкретні переваги й вади того чи іншого напою, необхідно розібратися з їх різновидами:
- Напої без цукру. Багато іменитих брендів випускають лінійку продукції з позначенням «sugar free». Насправді така класифікація не зовсім точна. Так, на пакованні є знак, що підтверджує відсутність цукру, але мало хто дивиться на склад. Звичайний цукор замінений природними підсолоджувачами — фруктозою або глюкозою. Можна припустити, що користь продуктів висока, але від частого вживання в їжу природних цукрів пошкоджується емаль зубів, що не можна віднести до плюсів таких рідин.
- Вегетаріанські. Такий тип напоїв останнім часом став дуже популярний на ринку. Є рідинами, що не містять інгредієнтів рослинного походження. Наприклад, коров'яче молоко замінюють соєвим і т.п. Так само до цієї категорії відноситься кокосове молоко й різні брендові товари. Часто їх використовують для прискорення метаболізму за схуднення.
- Низькобілковий. Найчастіше продаються в порошковому вигляді. Подають як стандартні соки, тільки зі зниженим вмістом білка. Іноді бувають без цукру і з додаванням корисних вітамінів і мікроелементів, що вказується на пакованні. Наприклад, низькобілкове какао з йодом і т.ін. Такі напої споживаються в разі непереносимості білка або для схуднення.
- Органічні. У назві продукту розкривається весь сенс товару. Виготовлені з органічних продуктів, вони неабияк популярні серед людей, які ведуть здоровий спосіб життя. Такий продукт можна впізнати з маркування «100% органічний продукт». Використовується в щоденному раціоні.
Як вибрати правильний напій?
Перед тим, як зробити вибір, варто ознайомитися з особливостями організму: чи немає у вас алергії на той чи інший складник соку і т.п. Варто враховувати те, що паковання в кожного продукту різне. Продукт продається як у скляній пляшці, так і стандартній ТетраПак. Наприклад, останній різновид упаковки набагато стійкіший до фізичних пошкоджень під час перевезення, ніж скло. Так само тетрапак набагато зручніше використовувати в побуті. Основне правило — це перевірка термінів придатності, а особливо акуратно потрібно ставитися до цього аспекту, якщо напій купується для дітей. Адже на відновлення організму після отруєння піде багато як фінансів, так і нервових клітин. Для детальнішого заглиблення в цю тему можна прочитати відгуки людей, що вже купили цей товар, і зробити висновок.